مراسم یادواره شهداء فیشور برگزار شد

مراسم یادواره شهداء فیشور، شهیدان محمد قلی پور، محمد شایان و سهراب قادری، 12 تیرماه 1403 همزمان با سالروز سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری ا سلامی ایران توسط آمریکای جنایتکار در سالن اجتماعات مسجد بلال فیشور با حضور خانواده شهداء، مسئولین منطقه ای و محلی و عموم مردم و معتمدین برگزار شد.

مراسم یادواره شهداء فیشور، شهیدان محمد قلی پور، محمد شایان و سهراب قادری، 12 تیرماه 1403 همزمان با سالروز سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری ا سلامی ایران توسط آمریکای جنایتکار در سالن اجتماعات مسجد بلال فیشور با حضور خانواده شهداء، مسئولین منطقه ای و محلی و عموم مردم و معتمدین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیشور این مراسم با مجری گری فاطمه گل حقیقت و قرائت قرآن توسط ابراهیم شکری و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

امام جمعه فیشور در ابتداء مراسم طی سخنانی خاطرنشان کرد، شهداء در وصف ما نمی گنجند بلکه خداوند آنها را وصف کرده و نزد خودش روزیشان می دهد. شیخ محمدعزیز حنیفی افزود ما به شهداء می بالیم و امیدواریم که بتوانیم راه شهداء را ادامه دهیم. اگر در حفظ نظام کوتاهی کنیم، بزرگترین خیانت در حق شهداء کرده ایم.

فرماندار اوز ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در قالب خادم الشهداء یادواره شهداء فیشور را برگزار کردند، اعلام کرد امسال قرار است در آبان ماه کنگره امیران و سرداران شهید استان فارس برگزار شود و در شهرستان اوز نیز برای اولین بار در مهرماه اجلاسیه شهداء اهل سنت فارس برگزار خواهد شد. محمد محمدی افزود مراسم امشب هم در راستای اجلاسیه ی اوز می باشد. وی تأکید کرد امروز به روز افشای حقوق بشر آمریکایی معروف است، روزی که بدون هیچ دلیلی هواپیمای مسافربری ما را ساقط کرده و از عامل آن هم تقدیر نموده و مدال دادند. جنایات آمریکا در ایران از دوره پهلوی شروع شد و بعد از انقلاب هم دشمنی و جنایت آمریکا علیه ملت ایران ادامه داشت و همین امروز هم جنایات وحشیانه ی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با حمایت مستقیم آمریکا انجام می شود. فرماندار اوز از مردم شهرستان اوز به خصوص روستای فیشور بابت شرکت در انتخابات هشتم تیرماه تقدیر نموده  و اظهار امیدواری کرد که در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری که جمعه 15 تیرماه برگزار می شود نیز حضور فعال داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اوز این جلسه را پاسداشت قرآن نامید و افزود نمونه عملی قرآن را در این مراسم مشاهده کردیم. حجت الاسلام محمد مظفری نیا تأکید کرد هر کس می خواهد منزلت پیدا کند باید همانند شهداء به آیات قرآن عمل کند. وی در ادامه خاطرنشان کرد، امروزه نوع موشکهایی که به سمت جمهوری اسلامی ایران پرتاب می شود متفاوت با زمان جنگ است. اما دشمن باید بداند که در حال حاضر توان جمهوری اسلامی به اندازه ای است که در مقابل تمام تهدیدهای آنان جوابگوست. نماینده ولی فقیه در سپاه اوز تأکید کرد جواب ملت ایران به همه یاوه گویی های دشمنان روز جمعه پای صندوقهای رأی می باشد. شرکت در انتخابات واجب شرعی است و در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

رئیس شورای اسلامی فیشور ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم و مسئولین در این مراسم افزود، شهداء به مدح و ستایش ما نیازی ندارند اما وظیفه ماست که قدردان زحمات و رشادتهای آنان باشیم تا چراغ راهی برای کارهای ما باشد. شاکر عبدی گفت انقلاب دارای شهدایی در ابعاد مختلف شخصیتی بوده که هرکدام الگوی مناسبی برای قشرهای مختلف جامعه هستند. وی تأکید کرد امیدوارم مردم همچون گذشته روز 15 تیرماه پای صندوقهای رأی حاضر شده و دین خود را ادا نمایند و در مقابل هم انتظار داریم هر کس انتخاب شد به دور از جناح بندیهای سیاسی و حزبی، هدفش خدمت به کشور و مردم باشد.

 سرهنگ خادمی از رزمندگان دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از شهداء و تشریح رشادتهای نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران گفت ما مدیون خون 220 هزار شهید دفاع مقدس و گریه های خانواده شهداء هستیم و می بایست قدردان این همه رشادت و جانفشانی باشیم.

اجرای آهنگ “ای شهید” توسط هنرمند فیشوری علی حاجی پور و اهداء لوح تقدیر خانواده شهداء، شهید محمد قلی پور، شهید محمد شایان و شهید سهراب قادری پایان بخش برنامه های این مراسم بود.