رئیس دادگستری اوز: دغدغه اصلی شورای تامین شهرستان حضور اتباع غیرمجاز است

سید حسام الدین زندوی رئیس دادگستری شهرستان اوز در آستانه گرامیداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه گفت: در پی مدیریت، بررسی و تقلیل جمعیت اتباع خارجی در شهرستان هستیم و باید سعی شود جمعیت آنان به ۱۰ درصد جمعیت شهرستان تقلیل یابد.

سید حسام الدین زندوی رئیس دادگستری شهرستان اوز در آستانه گرامیداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه گفت: در پی مدیریت، بررسی و تقلیل جمعیت اتباع خارجی در شهرستان هستیم و باید سعی شود جمعیت آنان به ۱۰ درصد جمعیت شهرستان تقلیل یابد.

به گزارش پسین اوز و در آستانه گرامیداشت مقام خبرنگار جمعی از اصحاب رسانه شهرستان اوز در ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه ظهر روز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ با سید حسام الدین زندوی رئیس دادگستری شهرستان اوز دیدار و گفتگو کردند.

زندوی با اشاره به رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: آگاهی و پیشرفت منطقه با عملکرد خبرنگاران رابطه مستقیم دارد و نگاه مسئولان نسبت به خبرنگاران باید ملایم و به دور از خشونت باشد.

زندوی با اشاره به گسترش فضای مجازی گفت: کار حرفه ای خبرنگاران با این فضای مجازی کمی سخت و مشکل شده است و می طلبد برای فضای مجازی مدیریت عقلائی بکار گرفته شود. رئیس دادگستری در مورد اتباع خارجی در اوز گفت: طبق نظریه کارشناسان حضور ۱۰ درصد اتباع در هر شهر و جامعه ای می تواند مطلوب باشد ولی بیش از آن بر روی اقتصاد، فرهنگ و جامعه اثرگذار است. در حال حاضر ۲۶ درصد جمعیت اوز اتباع بیگانه حضور دارند و این حجم جمعیت مشکل ساز است و شورای تامین سعی در کم کردن آنان و رساندن تعداد آنان در مرحله اول به نصف یعنی به ۱۳ درصد و سپس به ۱۰ درصد را دارد.

زندوی زمینه تاسیس نمایندگی ثبت اسناد و املاک توسط مسئولان در اوز گفت: زمینه تاسیس فراهم شد ولی پیام های فضای مجازی و نگارش طومار باعث شد تا مسئولان از شورای اسلامی شهر استعلام رسمی کنند که شورا با تاسیس نمایندگی مخالف بود. حاضران در جلسه بالاتفاق گفتند مردم اوز با تاسیس نمایندگی رسمی دارای چارت سازمانی که نیاز به حضور مردم در لار نباشد موافق هستند.

رئیس دادگستری درباره پلیس ۱۰+ نیز گفت: این موضوع اسیر و گرفتار بوروکراسی اداری شده است و برای تاسیس آن همه موارد حل شده است و منتظر مجوز گشایش هستند.

قبل از سخنان زندوی رئیس دادگستری شهرستان اوز به ترتیب: احمد خضری رئیس خانه مطبوعات و رسانه ها که به معرفی حضار پرداخت گفت: دغدغه کلی اصحاب رسانه اهمیت ندادن آنان در منطقه توسط مسئولان است و خواستار همکاری بیشتر مسئولان با اصحاب رسانه و خانه مطبوعات شد. خضری با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار این رویداد را به فعالان رسانه شهرستان تبریک و اظهار داشت: در عصر روز سه شنبه آئین ویژه را خودمان با همکاری اداره ارشاد برگزار می کنیم.

سپس فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ضمن تمجید از فعالان رسانه گفت: ادب، معرفت و صداقت ویژگی فعالان رسانه شهرستان است.

فاطمه رضائی، حمیرا نامدار، گلی برازنده، مریم سمیعی، سنا ملاحت، شریف بازرگانی، مسعود باقرزده و عبدالعزیز خضری از دیگر اصحاب رسانه حاضر در جلسه بودندکه هر کدام کوتاه صحبت کردند.

عبدالعزیز خضری با اشاره به اهمیت تاریخ گفت: باید از تاریخ درس بگیریم و شهرستان بندرخمیر را با اوز مقایسه و اظهار داشت تمامی ادارات و نهادهای شهرستان خمیر از اعتبارات دولتی تاسیس شده است و در پایان اظهار داشت مدیریت شهرستان اوز به طور کلی ضعیف است و باید متحول بشود.

شریف بازرگانی گفتگو و تشکیل جلسه با مدیران فضای مجازی برای هماهنگی لازم دانست و فاطمه رضائی نقش زنان در صنایع دستی را ستود و خواستار توجه بیشتر شد.

حمیرا نامدار درباره چگونگی حضور اتباع بیگانه پرسش کرد.

مسعود باقرزاده برنامه آینده دادگاه را پرسید و خواهان گسترش آن و به ویژه اداره ثبت اسناد شد.

جلسه در ساعت ۱۴ پایان یافت.

منبع: پسین اوز

عکس از مریم سمیعی