ارائه آثار منتخب هنری و صنایع دستی فارس توسط هنرمند فیشوری در نمایشگاه تهران

نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی کشور از تاریخ 21 تا 25 مهرماه سال جاری در محل وزارتخانه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در تهران برگزار شد.

نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی کشور از تاریخ 21 تا 25 مهرماه سال جاری در محل وزارتخانه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیشور، ایران امانی از فیشور به عنوان نماینده استان فارس در این نمایشگاه حضور داشت و طی مصاحبه کوتاهی با این پایگاه خبری چگونگی حضور خود در این نمایشگاه و اسامی افراد بازدید کننده را شرح داد.

ایران امانی:

در تاریخ ۲۰/۷/۱۴۰۳ به درخواست اداره ی میراث فرهنگی فارس برای ارائه ی آثار منتخب استان به تهران رهسپار شدیم. نمایشگاه ۵ روز ( از ۲۱ تا ۲۵) بود که در خودِ وزارتخانه برگزار می شد و خاص  برای بازدید مراجعین و کارمندان وزارتخانه بود. ما از گروههای هنری و صنایع دستی در رشته های (خاتم کاری ، قلمزنی ، گیوه دوزی ، نگارگری و خوس بافی ) در آنجا حضور داشتیم که بسیار مورد لطف مسئولین میراث فرهنگی قرار گرفتیم.

از بازدید کنندگان : خانم دکتر جلالی معاونت صنایع دستی وزارتخانه، دکتر عسکر پور  مدیریت بخش حمایت از تولید وزارتخانه،  آقای احمدی مدیر کل آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارتخانه، دکتر ثابت اقلیدی مدیر کل میراث فارس، جناب آقای شایق معاونت صنایع دستی استان فارس، آقای کردونی حوزه ی نظارت وزیر، آقای دارابی قایم مقام  وزیر و معاون میراث فرهنگی، آقای بهمنی کارشناس آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی فارس، دکترتابش مدیر جشنواره چند رسانه ای، حاج آقا توکلی رئیس اتحادیه تعاونی های سهام عدالت و خانم ها دولت آبادی، عزیزی، فخام، ترکمان، توکلی، میرابی،  رهبر، صلاحی، خلعت آبادی،  علیدوستی، جودکی، رویایی و آقایان اوجانی،گرامی، مولایی، راستین، سلیمی، شعاع، رحیمی و خیلی از بزرگوارانی که نامشان در حال حاضر در ذهنمان نیست از نمایشگاه دیدن کردند.

 اولین نمایشگاه از استان فارس با 53  اثر نشان ملی دار و منتخب در رشته های (گلیم، جاجیم، خاتم، قلمزنی، منبت، خراطی، گره چینی، مینای مس، زرین فام، جوک، معرق) به همراه 5 هنر اصیل استان که به اجرای زنده پرداختند، در  وزارتخانه به اجرا در آمد. ما در این نمایشگاه حضور یافتیم با امید به اینکه توجه ویژه ای به صنایع دستی شود و بتوانیم دستاوردی از این نمایشگاه داشته باشیم، امید که چنین شود .